Core business

De hoofdactiviteit van vereniging Aandacht voor Medische Bijsluiter is verbetering van informatie. Dit is voor het verbeteren van veilig medicijngebruik Wij willen innovatieve producten ontwikkelen als hulpmiddel bij veilig medicijngebruik.

Dit is broodnodig. Mensen belanden jaar in jaar uit onnodig in het ziekenhuis door verkeerd medicijngebruik. Dit ondanks alle voorlichtingcampagnes. Dit kan, nee dit moet anders. Nederland wakker worden is onze noodkreet. Wij denken ook dat voorlichting moet worden uitgebreid en bijgesteld.Eenvoud siert de mens.

Meer doden dan in het verkeer

Iedere onnodige dode is er natuurlijk één teveel. Het is daarom heel belangrjk dat er veel aandacht is aan verkeersveiligheid. Als er even minder aandacht is voor het onderwerp zie je het aantal doden namelijk stijgen. Het is daarom diep triest dat duizenden doden door verkeerd medicijngebruik worden afgedaan als; “fout-je bedankt”. Meer voorlichting helpt, als het juiste recept wordt gebruikt. Er zijn mogelijkheden die er voor zorgen dat er minder mensen lijden aan verkeerd medicijngebruik. Die kansen moeten we natuurlijk grijpen.

Medicijngebruik

AvMB gaat voor minder medicijngebruik. Niet in het kader van minder, minder, minder. Maar in het kader van meer welzijn voor de gebruiker. Veel medicatie heeft een averechts effect. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Er moeten daarom centra en programma’s komen, waar men kan worden bijgeschoold. Zorgverlener en gebruiker van de medicijnen samen in de schoolbanken. Dat werkt.

Bij ledenwerving is gekozen voor het concept van member gets member. Daarnaast met online werving. Bedrijven kunnen ook ook hun medewerkers laten profiteren van dit unieke concept. Wie wil dat niet.

 

.Medicijngebruik verdient begrijpelijke informatie

Strategie om dit te bereiken

Samenwerken met een beperkt aantal – geselecteerde – producenten (partners). Dit zorgt voor duidelijkheid.

Opzetten van een netwerk bestaande uit professionele distributeurs. Dit heeft als voordeel dat de vrijblijvendheid verdwijnt.

Excellente product portfolio (kennis van medewerkers en distributeurs is hoog en gericht)

Intensief contact met zorgprofessionals. De mensen op de werkvloer moet het uiteindelijk doen.

Ledenplan

Trending