Loterij

Prijsvragen in de zorg

Prijsvragen in de zorg zijn voor een kleine vereniging als Aandacht voor Medische Bijsluiter een ideale manier om op radar te komen. Soms levert het zelfs geld op als de finale wordt gehaald, zoals bij Help Nederland vooruit van ING waar er een bedrag van € 1.000 werd gewonnen.

Publiciteit

Meestal levert een prijsvraag ook uitbreiding het netwerk en publiciteit op zoals bij het beste zorg idee van zorg verzekeraar ONVZ. Met Aap Noot Mies haalden wij de landelijke pers en waren wij bij diverse programma’s in de schijnwerpers .  Afgelopen jaar waren we deelnemer aan de Accenture Innovation Awards 2017: Onze inzending goede zorg loont  was voor onze vereniging de rede om te kijken of het mogelijk is de regie zelf te bepalen met media uitingen. Het resultataat is Lucris vanaf januari 2018 willen wij dit

Meerdere vliegen in één klap

Dit alles heeft ons aan het denken gezet, maar ook op een idee gebracht.

Wij worden door meer welvaart en technologische ontwikkelingen ouder en ouder. Dikwijls met meerdere chronische ziektenen fysieke beperkingen. Je hoeft dan ook geen geleerde te zijn om tot de conclusie te komen dat als er geen keuzes worden gemaakt en besluiten worden genomen ons hoogwaardige stelsel onbetaalbaar wordt. Ieder mens met gezond verstand begrijpt dat. Het is dan ook doodzonde dat er op dit moment ontzettend veel kansen onbenut blijven om “onze zorg” en de toegankelijkheid van onze samenleving verder te verbeteren.

Dikwijls is er geen match tussen vraag en aanbod. Wij denken met het programma niet het ei van Columbus in handen te hebben, maar wel een innovatief programma.  Een programma dat uiteindelijk niet alleen in Nederland kan worden uitgerold, maar ook internationaal kansen biedt om op deelgebieden structurele betaalbare oplossingen te bieden voor ons stelsel.

Opzet van het programma

Luisteraars kunnen bellen naar gasten in de studio (Patiënt /burger /zorgprofessional / ondernemer / bestuurder, politicus) Ter ondersteuning van de onderwerpen willen wij o.a. animatiefilmpjes gebruiken.

Doel van het programma

Vraag en aanbod in de zorg / welzijn op een interactieve manier met het grote publiek in contact te brengen. Met als uitkomst dat maatschappelijke betrokkenheid in dit geval ook zorgt voor een interessant verdienmodel.

Zorg innovatiewedstrijd

Het idee is dat we het programma  combineren met een zorg innovatiewedstrijd. Dit is een los element in het programma. De ingezonden bijdrage, pitch of filmpje kan direct worden gekoppeld aan een ingezonden idee en er kan een match worden gemaakt.

Financiering

Naast reclame inkomsten richten wij ons ook op diverse vormen van sponsoring en kick back incentives.. Op deze manier wordt het veel partijen interessant een steentje bij te dragen. Heeft u tips, opmerkingen of wilt u een bijdrage leveren aan het programma.  Neem dan direct contact met ons op alexander@medischebijsluiter.nl